Depositphotos_117869736_xl-2015 (1)

קצת עלי

מרצה, מגשרת ומומחית להקניית כלים ומיומנויות גישור במגוון תחומי חיים. בשנים האחרונות צברתי מומחיות ביצירת טרנספורמציה ביחסים באמצעות שימוש בכלי גישור ובניית הסכמות.
בעלת ידע ייחודי בכל הנוגע לניהול קונפליקטים במרחב הדיגיטלי..

פוסטים אחרונים

המפלצת בקצה היער

היה היה פעם אדם שהגיע ליער במטרה לחפש את אחיו שעזב את הבית ויצא לדרך חדשה. היער היה סבוך והדבר היחיד שנגלה לנגד עיניו, אי שם מרחוק, היה דמות רחוקה מטושטשת ומפחידה שנראתה לו כמו מפלצת.

הוא פחד. הוא פחד והחל להכין נשק למקרה שהיא תתקרב אליו. את כל הכשרון שלו הוא גייס לשם כך. השחיז והרחיב את ארסנל כלי הנשק שלו והרגיש מצויד ומוכן לקרב. אבל הוא עדיין פחד מהמפלצת. אז הוא החליט להתקרב אליה קצת.

כשהוא התקרב מעט, פתאום הוא ראה שמרחוק היא נראית לו יותר כמו קוף גדול. גורילה. אבל לא מפלצת. הוא נשם לרווחה. קוף זה לא מפלצת. הוא עדיין גדול ואימתני אז עדיין אולי צריך את הנשק, ולהיות מוכן, אבל הוא פחות פחד. הוא החליט להתקרב עוד.

כשהתקרב, עדיין עם חשש בליבו, הוא התחיל לראות את הדמות ברורה יותר. פתאום היה נראה לו שהיא פחות גדולה, פחות גורילה, יותר קוף. "או, קוף אני מכיר". הוא אמר לעצמו. "אפילו האכלתי קופים בפופקורן וזה היה ממש נחמד. אני אתקרב עוד".

והוא התקרב עוד. ככל שהתקרב לפתע ראה שהדמות היא דמות של אדם. ואו! חשב לעצמו האדם. אולי אוכל לשאול את האיש הזה אם הוא ראה בדרכו את אחי. גם אם הוא לא דובר את השפה שלי, בטוח נבין אחד את השני. אסמן לו והוא יבין. בטוח. והאדם התקרב עוד. והנשק היה לו כבד, אז הוא הותיר אותו בצד.

המרחק ביניהם כבר היה לא רב. וככל שהתקרבו הוא פתאום קלט שהאדם הזה דומה לו ממש. הוא החל לרוץ לקראתו. ככל שהתקרב, הדמיון הלך וגבר. ואו, אולי זה בכלל אחי? תהה בליבו וצמרמורת אחזה בגופו.

כשהתקרבו עוד יותר וראה שזה אכן אחיו, הם התחבקו בבכי גדול והתרגשות. רק בגדיהם לגופם. לא נשק ולא מגננות. אפילו בלי מילים. רק חיבוק ואהבת אחים.

🌈 את הסיפור הזה שמעתי באחד המפגשים בין חרדים לחילונים בהם צפיתי, במסגרת המחקר שלי. מעבר לזה שהוא מקסים, אני ממליצה לאמץ אותו ולספר אותו לילדים שלנו, כחלק מחינוך לקבלת האחר והשונה מאיתנו וללמדם על העוצמה של התקרבות אל האחר, שמשולה לאהבת אחים שאין לחשוש ממנה.

ולגבינו "המבוגרים" אנחנו זקוקים לזה לא פחות. שתמיד נצליח לראות במפלצת שבקצה היער – אח אהוב שיצא לדרך שונה, אבל הוא חלק מאיתנו לנצח.

יום נפלא והמשך שבוע מגושר🌈

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן